sobota, 24 lutego 2018

Koszykówka na wózkach . Moja pasja ❤❤










Pewnego razu kiedy byłam na zajęciach FAR
 w województwie mazowieckim przyjechali przedstawiciele klubu 
KSN Start Warszawa,żeby pokazać nam grę osób niepełnosprawnych w koszykówkę.
 Tak mi się spodobało,że postanowiłam pojechać na taki trening i spróbować swoich sił. I tak trenuje już 7 lat :)
Radzę sobie bardzo dobrze ,nie jest to nic trudnego. 
Uwielbiam sport,więc sprawia mi to radość i pozwala w przyjemny sposób odpocząć od obowiązków dnia codziennego. 



Podczas treningów i zawodów jeździ się na wózkach specjalnie przygotowanych do tego:
*kółeczka anty wywrotne z tylu,
*koła boczne pochylone pod kątem,tak żeby nie wywracać się przy uderzeniu w drugi wózek.

Na początku treningu jest rozgrzewka następnie są różne ćwiczenia z piłkami i tu ćwiczymy zasłony,podania itd.

Na koniec treningu gramy wspólny mecz z wykorzystaniem tych elementów co poznaliśmy na treningu :).

Podczas zawodów obowiązują nas te same zasady co osoby sprawne .
Po pierwsze mecz trwa tyle samo co u osób sprawnych. Tak jak osoby sprawne nie możemy robić błędu kroków i błędu połowy. Kosz dla zawodników niepełnosprawnych znajduje się na tej samej wysokości co dla osób sprawnych.
W koszykówkę mogą grać wszyscy co mają dysfunkcje kończyn dolnych .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz