Firma w internecie - wady i zalety e-biznesu
Narzędzia wykorzystywane przez e-marketing są często znacznie tańsze niż tradycyjnie, niezbędne do promowania przedsiębiorstwa,. Nie ustępują im również skutecznością. Coraz więcej firm decyduje się nie tylko na promocję firmy za pośrednictwem Internetu, ale także na przeniesienie działalności na jego grunt.
Internet jest nieodłącznym składnikiem życia społeczeństwa wielu krajów na całym świecie. Firmy coraz częściej decydują się na wykorzystanie Internetu do promocji własnych działań, coraz więcej osób decyduje się także na założenie tzw e-biznesu, zamiast tradycyjnej działalności. Nie w każdej branży możliwe jest oczywiście funkcjonowanie w biznesie typowo internetowym, jednak w przypadku tych form działalności, które to umożliwiają można mówić o wielu korzyściach wynikających z takiej formy pracy.
Zalety prowadzenia firmy w internecie
Do zalet funkcjonowanie w e-biznesie zaliczymy:
-
Duży rynek możliwych do pozyskania klientów. Internet nie ogranicza
nas geograficznie, możemy współpracować z osobami mieszkającymi nawet
w innym kraju.
-
Ograniczenie nakładów finansowych na biznes na starcie - zakładając
działalność stacjonarną musimy liczyć się z pojawieniem się wydatków
związanych z potrzeba inwestycji kapitału już na początku (np.
zakładając sklep musimy wynająć odpowiedni lokal). W przypadku e-biznesu
koszty te znacznie się redukują - również w zakresie ograniczenia
niezbędnej liczby pracowników.
-
Duża zdolność e-biznesu do dostosowania się do zmieniających się na
rynku warunków. Prowadząc biznes internetowy można się bardzo szybko
przekwalifikować, zmienić profil działalności, lub tez zmodyfikować
dotychczasowe przyzwyczajenia firmy. Zdecydowanie trudniej mówić
o zmianie branży w firmie stacjonarnej, gdzie pojawiłyby się nowe
wydatki i problemy z tym związane. Również w przypadku gdy firma
internetowa upadnie nie jest to zazwyczaj tak duża strata, jak
w przypadku gdy z dnia na dzień tracimy zainwestowane w biznes realny
pieniądze.
-
Elastyczność e-biznesu umożliwia nam bardzo często wyszukiwanie
wciąż nowych form współpracy z innymi podmiotami działającymi w sieci,
oraz pozwala nam pracować wszędzie gdzie w danym momencie jesteśmy. Nie
jest to oczywiście reguła, gdyż wiele zależy od tego, jaką formą
działalności się zajmujemy. Faktem jest jednak, że e-biznes daje nam
dużo większą swobodę niż biznes stacjonarny.
Wady prowadzenia firmy w internecie
Prowadzenie biznesu internetowego wiąże się z szeregiem korzyści, jednak ta forma działalności ma także pewne wady. Wśród najważniejszych z nich możemy wymienić:-
Długi proces budowanie zaufania wśród klientów i zdobywania ich
lojalności - potencjalni klienci szukają w Internecie informacji
o firmie, w tym głównie opinii jej klientów. O ile poprzez odpowiednie
działania e-marketingowe możemy wypromować swoją stronę i odpowiednio ją
zareklamować, o tyle trudniej będzie nam zachęcić pierwszych klientów
do zdecydowania się właśnie na nasze usługi/produkt.
-
Na rynku internetowym jest spora konkurencja. Zakładając e-biznes
musimy dobrze przemyśleć, czy będziemy w stanie konkurować z podmiotami,
które już jakiś czas funkcjonują i mają swoich stałych klientów.
Konieczne jest zbudowanie strategii określającej jak ma przebiegać
proces zachęcenia potencjalnych kontrahentów do wyboru akurat naszej
firmy.
-
Internet daje wiele możliwości, nie każda firma może jednak
funkcjonować tylko i wyłącznie w e-biznesie - istnieje wiele form
działalności, których specyfika to uniemożliwia.
-
Jeśli prowadzimy sklep internetowy, musimy ponad to liczyć się
z potrzeba dostarczenia zamówionego towaru - co wiąże się z jego
odpowiednim zabezpieczeniem uniemożliwiającym uszkodzenie, a także
dodatkowym kosztem przesyłki.
Post przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Podeszłaś do tematu bardzo profesjonalnie. Fajne jest to, że przedstawiłaś również wady takiej działalności. Pozdrawiam.https://lifeisapassionblog.blogspot.com/?m=1
OdpowiedzUsuńBardzo mi miło. Dziękuje ;)
OdpowiedzUsuń