środa, 28 lutego 2018

Igrzyska Paraolimpijskie 9.03.2018-18.03.2018



PjongCzang 2018: za 50 dni startują igrzyska paraolimpijskie. Skromna reprezentacja Polski

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2018 22:29
9 marca rozpoczną się zimowe igrzyska paraolimpijskie w Pjongczangu. Polskę ma reprezentować dziesięciu sportowców, ale kadra może się jeszcze zwiększyć. Skład reprezentacji zostanie potwierdzony w lutym.
  
 "Biało-czerwoni" wystartują w czterech dyscyplinach: biegach narciarskich, narciarstwie alpejskim, biathlonie oraz snowboardzie. Polscy sportowcy przywożą z zimowych igrzysk znacznie mniej medali niż z letnich. W 2014 roku w Soczi nie udało im się zdobyć żadnego krążka.  - Zimowe igrzyska mają swoją specyfikę. Zima jest trudna w ogóle dla osób z niepełnosprawnością bo i dla wózka, który grzęźnie w śniegu i dla mnie nie mając obu rąk, kiedy muszę mieć długie rękawy, żebym nie zamarzła w zimowej kurtce. Jestem wtedy dużo mniej samodzielna. Dlatego zima jest mniej ulubiona przez paraolimpijczyków - przyznała paraolimpijka w biegu narciarskim na 5 i 15 km Katarzyna Rogowiec.

Prezes Polskiego Komitetu paraolimpijskiego Łukasz Szeliga przyznał, że będzie bardzo zadowolony z przynajmniej jednego medalu. - Ja myślę, że już sukcesem dla naszych zawodników i szkoleniowców jest to, że na mistrzostwach świata w ubiegłym roku zarówno Igor Sikorski w konkurencjach alpejskich jak i Witek Skupień w narciarstwie biegowym wywalczyli srebrne medale. Oby udało powtórzyć się jeden z tych sukcesów w Pjongczang.

Witold Bańka - Ja wielokrotnie powtarzałem, że sport nie ma barier 
Minister sportu i turystyki Witold Bańka zaznaczył, że jest znaczny wzrost nakładów pieniężnych na sport paraolimpijski i resort mocno wspiera zbliżające się igrzyska w Pjongczangu - Słowa przekuwamy w czyny. Przejawia się to w wielu obszarach, przede wszystkim w tym aspekcie niezwykle istotnym - finansowym. Jest znaczny wzrost środków na sport paraolimpijski. Ja wielokrotnie powtarzałem, że sport nie ma barier - przyznał minister.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz