wtorek, 15 stycznia 2019

Niezwykły człowiek


Witajcie moi kochani dziś parę słów o niezwykłym człowieku którego być może zapamiętaliście z wieszy które pokazywaliśmy wam jakiś czas temu na naszym blogu ,o kim mowa? Oczywiście o Mikołaju Lamparskim. Ponieważ zaciekawił mnie swoim ogromnym celem ,który zamierza osiągnąć będzie o nim na naszym blogu sporo wpisów, ponieważ jego marzenie a zarazem cel który jaki sobie przed sobą postawił bardzo mnie zainspirował. A mianowicie chciałby przejechać Polskę wózkiem z Gdyni do Rzeszowa. Dlatego po rozmowie z nim postanowiłam podzielić się z wami tym niesamowitym według mnie pomysłem ,ponieważ to on pokazuje i udowadnia nam że warto walczyć i dążyć do postawionego celu teraz przybliże wam trochę jego historię.

Nazywam się Mikołaj Lamparski. Mam 23 lata. Od dziecka poruszam się na wózku inwalidzkim. Urodziłem się z 4-kończynowym porażeniem mózgowym. Skończyłem liceum ogólnokształcące. Teraz uczęszczam do szkoły policealnej na kierunek administracja. Lubię muzykę. Gram na pianinie i bębnach afrykańskich. Piszę tekstu do rapu oraz wiersze. Taki ze mnie poeta. Amatorsko zajmuje się też beatboxem. W szkole trenuje także tenisa stołowego, parawioślarstwo, samoobronę oraz koszykówkę więc jak widać jest to aktywny i silny chłopak który mimo niepełnosprawności nie poddaje się ma już na swoim koncie15 medali i 3 puchary które wygrał dzięki swojej zdolności i uporowi .Wracając do głównego tematu na dziś Mikołaj chciałby przemierzyć wózkiem całą trasę z Gdyni do Rzeszowa
A więc około 1556,6 km w obie strony. Spełniając swoje marzenie, chce zebrać środki na leczenie małej Zosi z Gdańska. Ona tak samo, jak bohater wpisu choruje na 4 kończynowe MPD postać spastyczna. Jest to dla niego dodatkowa motywacja. Na ten moment ogarnąć to logistycznie i przygotować się fizycznie. Będzie potrzebował ludzi do pomocy wielu ludzi, którzy będą go ochraniać czy pomagać w czasie cięższych odcinków lub przerwie, ale i towarzyszyć. Jeszcze nie wiemy dokładnie kiedy ten cel uda się osiągnąć dokonać go jednak przygotował przykładową trasę która może się jeszcze zienić o czym bedziemy was informować na dziś trasa wygląda tak :
1. Gdynia- Gdańsk
 2. Gdańsk-Malbork
 3. Malbork-Nowy dwór Mazowiecki
4. Nowy dwór Mazowiecki- Płock
5. Płock-Radom
6. Radom-Sandomierz
7. Sandomierz-Stalowa Wola
8. Stalowa Wola-Rzeszów. Jak już wspomniałam wcześniej Mikołaj bedzie potrzebował wsparcia aby zrealizować to marzenie jeśli byli byście chętni udzielić się w jaki kolwiek sposób zapraszam do kontaktu poprzez naszego bloga jak i możecie osobiście zwrać sie do Mikołaja po przez Facebooka .Pamiętajcie każdy gest się liczy nawet ten najmniejszy bo dla kogoś może on znaczyć bardzo wiele . Licze że uda mu się oosiągnąć wiele i ta wyprawa nie bedzie ostatnią


1 komentarz:

  1. Tacy ludzie udowadniają, że nie ma co siedzieć i się zamartwiać trzeba działać. Zapraszam do siebie https://monikaniezwykla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń